Zakończyła się już IV edycja Label Innovations – cyklu konferencji i warsztatów o tematyce skoncentrowanej wokół opakowań i etykiet pod patronatem merytorycznym Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu. Bieżąca edycja poświęcona była kwestiom związanym ze współpracą drukarni i agencji reklamowej. Opowiedzieliśmy o case study firmy Medisept, gdzie współpraca przebiegła wręcz modelowo, a sam proces powstawania nowego produktu wraz z wypracowaniem nowych kanałów dystrybucyjnych trwał niespełna rok.
IV edycja miała charakter warsztatowy, której celem było zaangażowanie uczestników w zadania zawiązane z kreacją nowej marki oraz poszukiwaniem podłoży opakowaniowych, które najlepiej będą oddawać założenia projektu graficznego.
Poruszyliśmy też kwestie praw autorskich i ich naruszeń, które coraz częściej mają miejsce w związku z rozwojem social mediów oraz nowoczesnych kanałów komunikacji .
Bieżąca edycja odbyła się z bardzo aktywnym wsparciem patronów medialnych: OOH Magazine, Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych PIAP, signs.pl, Marketer+, opakowania.com.pl, opakowania.biz, Chemia i Biznes, Kwartalnik FoodLex, Tygrysy Biznesu, portal FoodFakty.pl oraz Świat Przemysłu Kosmetycznego.
W programie warsztatu znalazły się następujące zagadnienia:
– Opakowanie marki jako skuteczny komunikat rynkowy– warsztat przeprowadzony przez dr hab. inż, prof. nadz. UEP Magdalenę Ankiel
– Pozycjonowanie produktu, a kreacja opakowania produktu na przykładach wdrożonych opakowań produktów konsumenckich, w tym marki Medisept (prelegenci: Jarosław Grzesica – Strateg w studiu THIS oraz Mateusza Bąkałę – Dyrektor Kreatywny w studiu THIS. Prelekcja odbyła się przy współudziale Doroty Jędruch – przedstawiciela firmy Medisept )
– Kreacja unikalnych opakowań, czyli o trudnej przyjaźni drukarza z agencją reklamową (prelegenci: Anita Czarniecka, Prezes Zarządu Etykiety.pl Etigraf oraz Iwona Studzińska, Dyrektor ds. Rozwoju)
– Pozyskanie środków unijnych na realizację projektów wzorniczych (prelegent: Kamil Pączkowski – Design Director w studiu THIS).
– Prawnoautorskie wyzwania działu marketingu w XXI w. – wykład oparty na casus’ach prawnych, poprowadzony przez Magdalenę Korol, Partnera Kancelarii Snażyk Korol Mordaka
Bieżąca edycja była wyjątkowa ze względu na swój charakter, ponieważ poruszyliśmy również kwestię finansowania działań związanych z wdrażaniem nowych produktów na rynek.
Celem Label Innovations jest inspiracja uczestników do wdrażania unikalnych i innowacyjnych rozwiązań opakowaniowych, ale również do działań rozwojowych nakierowanych na rozwój oferty produktowej.
Kolejna edycja już w kwietniu 2019. Zapraszamy na www.labelinnovations.pl, gdzie znajdą Państwo informacje o poprzednich edycjach wydarzenia. Zachęcamy do bieżącego śledzenia strony oraz profilu facebook Label Innovations , gdzie na początku przyszłego roku zostanie zamieszczony program V edycji oraz sylwetki kolejnych prelegentów.