Wykładowca w Katedrze Strategii Marketingowych i członek zespołu Pracowni Badań Konsumenckich Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z komunikacją marketingową, badaniem komunikacyjnej funkcji opakowań, asymetrią informacji między producentami a konsumentami na rynku żywności. Autorka bądź współautorka kilkudziesięciu publikacji z tego zakresu tematycznego.

“Design opakowania a wiek konsumenta”- „Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego” – jest to hasło reklamujące jeden z wybielaczy dostępnych na polskim rynku. I choć dotyczy ono zupełnie innego rynku, to śmiało można je odnieść do projektowania opakowań. Nie ma opakowań, które podobają się wszystkim klientom, ale można stworzyć opakowanie, które przypadnie do gustu naszemu segmentowi docelowemu. Na preferencje w zakresie opakowań wpływa wiele czynników, podczas prezentacji skupimy się na jednym z nich – na wieku klienta, konsumenta, użytkownika produktu. Zachodzące zmiany demograficzne (m.in. starzejące się społeczeństwo czy pokolenie Milenialsów wchodzące na rynek pracy i dysponujące coraz większymi dochodami) zmuszają projektantów i producentów do dostosowywania opakowań do różnych grup wiekowych.

Projektując opakowania należy wiedzieć:

  • Na jakie elementy opakowania zwracają uwagę osoby w różnym wieku?
  • Czym powinno wyróżniać się opakowanie dla osób starszych?
  • Czy zawsze warto podkreślać na opakowaniu wiek konsumenta?
  • Jakie opakowania preferują Milenialsi?
  • Czy sprawdzi się pomysł: produkt dla dziecka – opakowanie dla matki?

Jeżeli chcą Państwo poznać odpowiedzi na te pytania, zapraszamy na prezentację!