Wykładowca w Katedrze Strategii Marketingowych i członek zespołu Pracowni Badań Konsumenckich Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z komunikacją marketingową, badaniem komunikacyjnej funkcji opakowań, asymetrią informacji między producentami a konsumentami na rynku żywności. Autorka bądź współautorka kilkudziesięciu publikacji z tego zakresu tematycznego.

 

 

Czy klient widzi w Twoim opakowaniu to, co chciałbyś, żeby zobaczył?
Marka premium wymaga odpowiedniego opakowania – opakowania mówiącego klientowi, że wewnątrz znajduje się produkt premium. Zdarza się, że świetny produkt ma niezachęcające opakowanie i odwrotnie: produkt jest przeciętny, ale opakowanie sugeruje klientowi, że oto ma przed sobą produkt wysokiej jakości, z wyższej półki. Na podstawie krótkiego kontaktu z opakowaniem nabywca wyrabia sobie zdanie na temat tego, co jest w środku i podejmuje decyzję zakupową. Dlatego ważne jest odpowiednie zaprojektowanie opakowania.
W trakcie prezentacji zobaczą Państwo wyniki badań eyetrackingowych i ankietowych wybranych opakowań marek premium lub marek, które chcą być uznawane za premium. Na podstawie wyników badań zidentyfikujemy elementy opakowania, które skupiają uwagę wzrokową klientów, czyli wskażemy, na co patrzą klienci. Ocenimy również, czy badane opakowania wywołują skojarzenia z wysoką jakością, luksusem, produktem wartym zapłacenia wyższej ceny, czyli ocenimy skuteczność zabiegów grafika projektującego opakowanie.