Relacja z V edycji

V edycja konferencji Label Innovations odbyła się w duchu ekologicznych innowacji oraz kreatywnych inspiracji, której uczestnicy dali upust podczas warsztatów kreatywnych.

Miniona edycja Label Innovations koncentrowała się wokół tematu „Eko, które kupi konsument, czyli o ekoinnowacjach w opakowaniach i etykietach”. Wydarzenie przeciągnęło wielu przedstawicieli przedsiębiorstw produkcyjnych szukających wiedzy w zakresie technologii opakowań. Obecnie wielu producentów boryka się z problemem wzmożonej konkurencji oraz musi podążać za zmieniającymi się trendami np. takim jak „Eko”. Zmiana opakowania wiąże się nie tylko z dodatkowymi kosztami, ale również z ryzykiem nieudanej zmiany. Jak więc przejść przez proces bez zbędnych kosztów i ryzyka? Jest to wyzwanie, o czym przekonali się uczestnicy warsztatów, które odbyły się na zakończenie bieżącej edycji konferencji. Podczas 1,5 godz. pracy warsztatowej, uczestnicy stanęli przed wyzwaniem stworzenia ekologicznej etykiety na produkt wegański. Finalnie powstało 6 różnych ciekawych i nieszablonowych etykiet, które mogłyby z powodzeniem zostać wdrożone do masowej produkcji. Dzięki tej pracy uczestnicy przekonali się, że na ten sam produkt można stworzyć wiele unikalnych i wyróżniających na półce koncepcji etykiety, w różnych wariantach cenowych, a wiedza i doświadczenie ekspertów wpływa znacząco na koszty całego procesu.

Oprócz części warsztatowej odbył się cykl prelekcji poświęconej tematyce ekologicznych opakowań pod kątem aspektów prawnych, marketingowych i technologicznych. Wśród zagadnień, poruszonych przez prelegentów konferencji, znalazły się:

– Eko w prawie piszczy – czyli szanse i zagrożenia wynikające z rozszerzonej odpowiedzialności producentów.  Rozszerzona odpowiedzialność producenta, czyli obowiązki prawne wprowadzających do obrotu opakowania lub produkty w opakowaniachDaniel Chojnacki, Counsel Praktyki Infrastruktury i Energetyki DZP oraz Tymon Grabarczyk, Associate Praktyki Infrastruktury i Energetyki DZP.

– Masą zielonych listków, czy spersonalizowaną komunikacją na opakowaniu – czym przekonasz konsumentów generacji X, Y i Z do zakupu swoich produktów? Pokolenie X, Y, Z – specyfika zachowań nabywczych i konsumpcyjnych – dr hab. inż., prof. nadz. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu Magdalena Ankiel.

– Jak produkty ekologiczne zagrażają rozwojowi marek premium? Przyszłość opakowań premium w kontekście wzrostu znaczenia ekologii. Wpływ opakowania na postrzeganie marki. Badania atrakcyjności wizualnej opakowań luksusowych.Katarzyna Kozińska, Managing Director Poland API Group plc.

Trendy: ECO i CLEAN LABEL w projektowaniu graficznym etykiet. Poszukiwanie dobrych produktów vs budowanie pozytywnych asocjacji dla etykiet produktówJarosław Grzesica – CEO w agencji kreatywnej This oraz Mateusz Bąkała – Dyrektor kreatywny studia This.

– Jak połączyć ekologię z ekonomią? Trendy wśród podłoży do druku etykietIzabela Antczak, Technical Sales Manager w UPM Raflatac.

Eko, które kupi konsument – czyli o etykietowych ekoinnowacjachIwona Studzińska, Dyrektor ds. Rozwoju w Etykiety.pl Etigraf.

– Najczęstsze problemy w etykietowaniu i jak ich uniknąć – czyli jak oszczędzać czas i pieniądze  – Grzegorz Dziewanowski, właściciel w S.M.ART

Celem wydarzenia było uświadomienie uczestnikom, że zmianę etykiety lub opakowania należy rozpatrywać w kontekście nowych szans rozwojowych, jakie mogą one przynieść producentom. Zadaniem prelegentów było wskazanie obszarów pozwalających na osiągniecie maksymalnych korzyści podczas tych procesów. Każda z prelekcji miała na celu poszukiwanie nowych aspektów przewagi konkurencyjnej dla producentów, w tym również w szerokiej ofercie innowacyjnych rozwiązań etykietowych oferowanych przez branżę opakowaniową.

Kolejna edycja konferencji odbędzie sie w przyszłym roku, podczas kolejnej edycji targów opakowaniowych Packaging Innovations.

Fotorelacja z 5. edycji Label Innovations:

  • P1311755
  • 55959608_2613201775374712_2065101575352745984_n
  • 56191316_2613201842041372_3587224653476659200_n
  • P1311773
  • P1311779
  • P1322102
  • P1322156
  • P1322187
  • P1322242
  • P1322380
  • IMG_0037 (2)
  • IMG_0019
  • IMG_0085
  • IMG_0054
  • IMG_9604
  • IMG_0061
  • P1322519
  • P1322498
  • P1322600
  • IMG_0207
  • IMG_0199