Relacja z II edycji

Druga edycja konferencji „Co mówi Twoje opakowanie? Tajniki budowania marki premium” – powstała przy współpracy Etykiety.pl Etigraf oraz API Folie. Patronat merytoryczny wydarzenia objęło Polskie Naukowe Towarzystwo Marketingu.
Tematyka konferencji była nieprzypadkowa. Konieczność budowania marek premium dotyczy wielu polskich producentów i często jest dla nich wyzwaniem. Trendy, wzrost zamożności konsumentów wręcz wymuszają na producentach podaż tego rodzaju produktów.

Celem konferencji było przybliżenie zagadnień związanych z konstrukcją marki Premium i sposobów uszlachetnień opakowań.

Uczestnicy wysłuchali prelekcji ekspertów w zakresie strategii marek, badań rynkowych, a także ekspertów od opakowań i etykiet, w zakresie:
konstrukcji marki premium, podczas prelekcji Macieja Szarolety, Dyrektora Strategii w Albedo Marketing: „Nie można być w połowie premium… czyli o najważniejszej decyzji w życiu marki premium i jej konsekwencjach”.
metod badawczych pozwalających zbadać i przeanalizować postrzeganie oraz ocenę opakowań przez konsumentów na przykładzie kategorii pierogów, podczas prelekcji dr Renaty Nestorowicz „Czy klient widzi w Twoim opakowaniu to, co chciałbyś, żeby zobaczył?”
roli oraz siły oddziaływania opakowania, na przykładzie 7 historii marek, które osiągnęły ponadprzeciętny sukces rynkowy , dzięki zmianie design’u – w trakcie prelekcji Marka Rudka Innovation Insights Director’a z Agencji Badawczej Nielsen „7 historii marek z pola walki o design”
sposobów uszlachetnień etykiet i opakowań premium podczas procesu druku oraz współpracy technologa i grafika w procesie projektowania etykiety w prelekcji p. Iwony Studzińskiej, Dyrektora Handlowego w Etykiety.pl Etigraf „Wymiar luksusu i prestiżu w świecie etykiet i opakowań”
design’u i odpowiedniego wykorzystania podłoża do druku, aby osiągnąć spektakularny efekt, podczas prelekcji Davida Peters’a, Creative Development Manager’a w API Group „Między prestiżem a kiczem … granica dobrego smaku i wyrafinowania”.

Konferencja była okazją do wymiany doświadczeń, nawiązania cennych kontaktów biznesowych oraz inspiracją do dalszych działań mających wpływ na rozwój marek premium.

Dodatkowymi atrakcjami przygotowanymi dla uczestników konferencji było losowanie 3 Voucherów na reklamę o wartości 2600 zł netto, ufundowanych przez partnera konferencji, Wydawcę Tygrysy Biznesu oraz ostatnia książka Pawła Tkaczyka „Narratologia” wraz z autografem autora.

Tematykę kolejnej edycji konferencji ogłosimy już wkrótce. Zostanie ona opracowana na podstawie wskazań uczestników ostatniej edycji wydarzenia.


  • IMG_1450 (002)
  • IMG_1493 (002)
  • IMG_1520 (002)
  • IMG_1577 (002)
  • IMG_1605 (002)
  • IMG_1624 (002)
  • IMG_1610 (002)
  • IMG_1510
  • IMG_1466 (002)
  • IMG_1638 (002)
  • IMG_1594 (002)