Pan Marek większość swojego zawodowego życia spędził w Nielsenie, gdzie pracuje od 2000 roku.

Od prawie 10 lat zajmuje się innowacjami FMCG pracując głównie z międzynarodowymi producentami na największtch rynkach Europy Środkowej i Wschodniej.

 

7 historii marek z pola walki o design

Gdyby zapytać marketerów o to, co jest najskuteczniejszym narzędziem marketingowym, to raczej nie powiedzieliby, że to opakowanie.
Dlaczego?
Dla młodszego pokolenia opakowanie należy do świata analogowego, ergo nie wpisuje się w dzisiejsze, cyfrowe czasy. I o ile widzieliśmy nowoczesne i innowacyjne kampanie digitalowe, o tyle ciągle ‘stare, dobre’ opakowanie ma swoje niezaprzeczalne zalety. Otóż z opakowaniem spotyka się każdy przy sklepowej półce w momencie wyboru i podejmowania decyzji o zakpupie.
Po drugie, choć trudno zmierzyć jak silnie opakowanie oddziałuje, to często opakowanie stoi w centrum kampanii, niezależnie od medium.
W ostatnich latach Nielsen zaczął mierzyć i pokazywać siłę designu opakowania.
Zaproszono marketerów do zgłaszania swoich nominacji do konkursu na najskuteczniejszy re-design.
Wszystkie zgłoszenia zweryfikowano pod względem osiągniętych wzrostów sprzedaży, a następnie zapytano konsumentów jak oceniają te zmiany opakowania.
Na tej podstawie wyłoniono 5 zwycięzców oraz przyznano 2 wyróżnienia.
Historie stojące za tymi sukcesami z pewnością mogą być dobrymi lekcjami na przyszłość.